Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Διατροφή και άσκηση

                                          

   A. Στόχος είναι οι μαθητές να γνωρίσουν τα οφέλη της σωστής διατροφής και τα ευεργετικά αποτελέσματα που έχει σε συνδυασμό με  άσκηση στην διατήρηση του ιδανικού βάρους.
Β.    Ψηφιακά εργαλεία:
Η ιστοσελίδα που θα χρησιμοποιηθεί για την προσομοίωση είναι:
Θα απαιτηθεί χρήση της αίθουσας πληροφορικής (10 Η/Υ).
Γ.    Προαπαιτούμενα:
Η διδασκαλία θα γίνει σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου οι οποίοι μέσα από το μάθημα της Φ.Α αλλά και το μάθημα της οικιακής οικονομίας που διδάχθηκαν στην Α’ Γυμνασίου είναι σε θέση να γνωρίζουν αρκετά πράγματα για την σωστή διατροφή και να κατανοούν έννοιες όπως Δ.Μ.Σ ,θερμίδες,θερμιδικό ισοζύγιο,ποσοστό λίπους κ.λπ.


Δ.    Στόχοι:
Να γνωρίσουν οι μαθητές τα οφέλη της σωστής διατροφής.
Να αναγνωρίζουν τις ομάδες των τροφίμων (λίπη –υδατάνθρακες-πρωτεΐνες) και με ποιο συνδυασμό τροφών θα οργανώνουν  καλύτερα την διατροφή τους.
Να μπορούν να υπολογίζουν το Δ.Μ.Σ και να γνωρίζουν τι είναι το θερμιδικό ισοζύγιο.
Με την σωστή διατροφή, να κατανοήσουν και την μεγάλη συμβολή της άσκησης στην διατήρηση του ιδανικού βάρους και κατά συνέπεια της καλής υγείας.
Να κατανοήσουν, πως η υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση πρέπει να τους γίνει τρόπος ζωής.
Ε.    Περιγραφή:
 Η διδασκαλία θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα πληροφορικής με την χρήση δέκα (10) Η/Υ.
Οι μαθητές θα καθίσουν σε ζευγάρια στους υπολογιστές. Για να είναι σε θέση οι μαθητές να ασχοληθούν με την προσομοίωση έχοντας τις λιγότερες δυνατές απορίες ο καθηγητής Φ.Α θα τους υπενθυμίσει τι σημαίνει Δ.Μ.Σ, θερμιδικό ισοζύγιο καθώς και ποιες τροφές ανήκουν σε κάθε διατροφική ομάδα. Οι μαθητές γνωρίζουν επίσης εκ των προτέρων το ύψος και το βάρος τους στοιχεία απαραίτητα για να δουλέψουν στην προσομοίωση.
Ανοίγουν την προσομοίωση και ο καθηγητής Φ.Α τους αφήνει να περιηγηθούν για λίγο ώστε να εξοικειωθούν με τα κουμπιά εξηγώντας τους ταυτόχρονα και τις διάφορες παραμέτρους που υπάρχουν.  Μπορούν να τοποθετούν τροφές από όλες τις διατροφικές ομάδες και επιλέγοντας καθιστική ζωή ή κάποια δραστηριότητα να βλέπουν την πρόσληψη θερμίδων, τον ρυθμό καύσης και την μεταβολή του βάρους με βάση τα σωματομετρικά χαρακτηριστικά που επιλέγουν. Διάρκεια 10’.
Στην συνέχεια τους δίνεται ένα φύλλο εργασίας και ξεκινούν να απαντούν στις δραστηριότητες που περιλαμβάνονται σ’αυτό παρατηρώντας κάθε φορά τις μεταβολές που γίνονται με βάση τις παραμέτρους που χρησιμοποιούν. Διάρκεια 20’.
Όταν ολοκληρώσουν τις απαντήσεις τους ζητάμε αρχικά να μας πούνε τις εντυπώσεις τους από την χρήση της προσομοίωσης και στην συνέχεια συζητάμε μαζί τους πάνω στα αποτελέσματα και τις διαπιστώσεις που έχουν κάνει στις δραστηριότητες που περιλαμβάνει το φύλο εργασίας.
Σαν τελικό συμπέρασμα ο καθηγητής Φ.Α πρέπει να τους τονίσει τα μεγάλα οφέλη που έχει για την υγεία τους - σαν μαθητές αλλά και στην μελλοντική τους ζωή - ο σωστός συνδυασμός διατροφής και άσκησης προτρέποντας τους να τον υιοθετήσουν σαν τρόπο ζωής και όχι να μείνουν απλά στις διαπιστώσεις της προσομοίωσης.

  • Η πραγματοποίηση του μαθήματος με τη χρήση της προσομοίωσης στη Φ.Α σε σχέση με τον συνηθισμένο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος  έχει τα εξής πλεονεκτήματα:  Ο καθηγητής Φ.Α. έρχεται πιο κοντά με τους μαθητές με τη χρήση τεχνολογίας που είναι εξοικειωμένοι.
  • Με την χρήση της προσομοίωσης τονώνουμε το ενδιαφέρον τους. Βλέπουν αυτά που τους λέμε στη θεωρία και είναι σε θέση με χρήση διαφόρων παραμέτρων να τα κατανοήσουν καλύτερα.
  • Βλέπουν στην πράξη και σε παιγνιώδη μορφή τις διάφορες παραμέτρους που επηρεάζουν την εκτέλεση μιας κίνησης ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα και προσπαθούν και οι ίδιοι να βελτιωθούν.
  • Μέσω του φύλλου εργασίας είναι σε θέση να συνεργαστούν μεταξύ τους και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους.


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: “ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ”
ΤΑΞΗ: Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΝΟΜ/ΝΥΜΟ  1ου:…………..          ΟΝΟΜ/ΝΥΜΟ  2ου:…………..
Με τη βοήθεια μιας προσομοίωσης θα μελετήσουμε και θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε την σημασία που έχει η σωστή άσκηση και η διατροφή  στην  διατήρηση του ιδανικού βάρους και κατά συνέπεια στην καλή υγεία του ανθρώπου. Για το σκοπό αυτό θα ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
1.       Ενεργοποιείστε τον υπολογιστή. Μπείτε στην τοποθεσία:


2.       Αριστερό κλικ στο κουμπί ΛΗΨΗ.  Στην ερώτηση άνοιγμα ή αποθήκευση επιλέγουμε άνοιγμα.
Εμφανίζεται η προσομοίωση:
Για 5 λεπτά ασχοληθείτε με τις λειτουργίες της προσομοίωσης και τις παραμέτρους που υπάρχουν σ’ αυτή . Εκφράστε τυχόν απορίες που θα σας δημιουργηθούν κατά διάρκεια της ενασχόλησή σας.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1η
Στις παραμέτρους που υπάρχουν (ηλικία, ύψος, βάρος, σωματικό λίπος) συμπληρώστε τα δικά σας σωματομετρικά χαρακτηριστικά αφού πρώτα επιλέξετε το μετρικό σύστημα μονάδων. Ποιος είναι ο Δ.Μ.Σ? Συμπληρώστε τα κενά:
ΔΜΣ 1ΟΥ  μαθητή …………             ΔΜΣ 2ΟΥ  μαθητή …………                                  

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2η
Έχοντας υπολογίσει τον Δ.Μ.Σ και γνωρίζοντας ότι τα όρια είναι ελλιποβαρής<20, φυσιολογικός 20-25 , υπέρβαρος>30 που κατατάσσεται τον εαυτό σας?
1ος μαθητής ……………… 2ος μαθητής………………………….
Στην περίπτωση που ο Δ.Μ.Σ δεν βρίσκεται στα φυσιολογικά όρια,  τι θεωρείται ότι πρέπει να κάνετε ανάλογα με την περίπτωση στην οποία ανήκετε?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3η
Επιλέξτε το αγαπημένο σας ημερήσιο φαγητό και ακολουθήστε για 2 μήνες την συγκεκριμένη διατροφή. Τι παρατηρείται επιλέγοντας:
α)καθιστική ζωή
β)μέτριας έντασης άσκηση?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4η
Στις παραμέτρους τοποθετήστε:
Ηλικία: 50 ετ.
Ύψος: 1.80m
Βάρος: 87kg
Σωματικό λίπος: 20,4%
Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή πρόσληψης 2.000 θερμίδων ημερησίως.
Παραθέστε τις παρατηρήσεις σας σε ότι αφορά τον Δ.Μ.Σ και τη μεταβολή στο βάρος του συγκεκριμένου ατόμου:
1.      Μετά από καθιστική ζωή.
2.      Μετά από 6 μήνες μέτριας δραστηριότητας που περιλαμβάνει 1 ώρα περπάτημα. Τι πιστεύετε για τον συνδυασμό διατροφής και άσκησης?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5η
Τοποθετήστε στο πιάτο τα φαγητά που σας αρέσουν και παρατηρήστε πόσο υπερβαίνουν οι θερμίδες την ημερήσια πρόσληψη που πρέπει να κάνετε ώστε να έχετε θερμιδικό ισοζύγιο. Απαντήστε με τι είδους άσκηση και πόση ώρα θα χρειαστεί για να «κάψετε» τις επιπλέον θερμίδες.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………







                               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.